Vesiralli 3

Harjoitusajat: sunnuntai klo 9.45-10.45

Ryhmän uimarit ovat 8-10 vuoden ikäisiä jo perusuimataidon omaavia ja jaksavat uida yhtäjaksoisesti hyvin 50m. Ryhmä harjoittelee kuntouintialtaassa (iso allas), hyppyaltaassa ja monitoimialtaassa. Ryhmä harjoittelee tunnin, joka sisältää ennen uintia alkulämmittelyn, suihkut ja altailla tapahtuvan harjoittelun. Ryhmässä on tarkoituksena edetä uimaliiton ja seuran uimaripolun mukaisesti oppien monipuolisia vedessä liikkumisen taitoja. Ohjaajat yhdessä seuran vastuuvalmentajan ja uimakouluvastaavan kanssa tarkastavat kauden alkaessa uimarille sopivan ryhmän taitotason ja iän mukaisesti. Ryhmävaihtoja on mahdollista tehdä myös kauden aikana sovitusti.

Ryhmään tulemisen edellytyksenä:

1. Lapsen tulee olla 8-10 vuotias. Lapsen tulee olla perusuimataidon osaava ja jaksaa hyvin uida yhtäjaksoisesti 50m. Lapsen tulee osata vapaauinnin ja selkäuinnin alkeita.

2. Lapsi pystyy keskittymään perustekniikoiden opetteluun

3. Pärjää pukuhuoneessa ja suihkussa itsenäisesti noudattaen seuran ja uimahallin sääntöjä.

4. Lapsi pärjää uimakoulun ajan ohjaajan kanssa, osaa toimia ryhmässä ohjaajan avulla, noudattaa annettuja ohjeita, kuuntelee ja pystyy odottamaan omaa vuoroaan.

Tavoitteena on vahvistaa jo opittuja taitoja, oppia mm. vapaa-, selkä, rinta- ja perhosuinnin tekniikoita. Tavoite on kehittää lapsen vesitaitavuutta, uintivarmuutta ja selviytymistä erilaisista tilanteista vedessä. Tavoitteena pystyä uimaan 75 metriä omavalintaisella tyylillä yhtäjaksoisesti. ja oppia mahdollisimman paljon monipuolisia vedessä liikkumisen taitoja.

Ryhmässä harjoitellaan:

- Liuku ja kuperkeikka

- Alligaattoriuinti

- Kelluntoja

- Pää edellä hyppy reunalta

- Vesipelastushyppy

- Omav. uinti 25m jonka aikana 6 kuperkeikkaa

- Vesipalloa

- Volttikäännöstä

- Rennosta kellunnasta uintiasentoon (vu, su)

- Startin harjoittelua

- Kylkipotkuja molemmilla kyljillä

- Sculling laudalla istuen 5-15m

- Lähtö kellunnasta ja esineen sukellus pohjasta

- Taittokaato

- Killeriä 10 m

- 8 vetoparia vu hengittäen vartalon kierron mukana

- Perhosuintia 3-5 vetoa (ilman hengitystä)

- Rintauintia vähintään 6 käsivetoa

- Yhdessä toimimista ja toisten uimareiden huomioon ottamista.

Yleistä:

1. Uimalasit täytyy olla harjoituksissa

2. Pitkät hiukset on laitettava kiinni tai käytettävä uimalakkia. Korut on otettava pois jo ennen suihkuun menoa.

3. Lapset tulevat käytävälle nimenhuutoon ja siitä itsenäisesti pukuhuoneeseen ja suihkuun. Vanhemmat huolehdittehan, että lapset ovat ajoissa nimenhuudossa. Altailla ohjaajat ovat vastassa lapsia.

4. Ryhmän maksu sisältää opetuksen, allasmaksun ja vakuutuksen.

Mukaan harjoituksiin tarvitset:

Uima-asu, pyyhe, uimalasit ja iloista ja reipasta mieltä!