Tekniikkaralli

Harjoitusajat:

• sunnuntai klo 9.45-10.55
  • tiistai klo 17.00-18.00
  • Ryhmässä voi harjoitella kerran viikossa sunnuntaisin tai kaksi kertaa viikossa sunnuntaisin ja tiistaisin.

Ryhmän uimarit ovat 9-13 vuoden ikäisiä lapsia jotka omaavat perusuimatekniikoiden (vapaauinti, rintauinti, selkäuinti, perhosuinti) hallinnan ja osaavat uida yhtäjaksoisesti 100m omavalintaisella tyylillä. Ryhmä harjoittelee kuntouintialtaassa (iso allas), hyppyaltaassa ja monitoimialtaassa. Ryhmä harjoittelee 1h 10min, joka sisältää ennen uintia alkulämmittelyn, suihkut ja altailla tapahtuvan harjoittelun.  Ryhmässä on tarkoituksena edetä uimaliiton ja seuran uimaripolun mukaisesti oppien monipuolisia vedessä liikkumisen taitoja. Ryhmässä voi harjoitella 1-2 kertaa viikossa. Ohjaajat yhdessä seuran vastuuvalmentajan ja uimakouluvastaavan kanssa tarkastavat kauden alkaessa uimarille sopivan ryhmän taitotason ja iän mukaisesti. Ryhmävaihtoja on mahdollista tehdä myös kauden aikana sovitusti.

Ryhmään tulemisen edellytyksenä:

1. Lapsen tulee olla 9-13 vuotias. Lapsi hallitsee vapaauinnin ja selkäuinnin, osaa perhosuinnin ja rintauinnin perusteet ja osaa uida yhtäjaksoisesti 100m omavalintaisella tyylillä.

2. Pärjää pukuhuoneessa ja suihkussa itsenäisesti noudattaen seuran ja uimahallin sääntöjä.

3. Lapsi pärjää uimakoulun ajan ohjaajan kanssa, osaa toimia ryhmässä ohjaajan avulla, noudattaa annettuja ohjeita, kuuntelee ja pystyy odottamaan omaa vuoroaan.

Tavoitteena on oppia kaikkien lajien perustekniikoiden hallinta. Kehittää uintitekniikkaa niin, että lapsi pystyy uimaan 100 metrin sekauinnin kilpailusääntöjen mukaisella tekniikalla ja oppia Pohjoismaisen uimataidon määritelmän mukaisesti 200 m uinti: hypätään uintisyvyiseen veteen ja pinnalle päästyä uidaan yhtäjaksoisesti 200 m, josta 50 m selkäuintia.

Ryhmässä harjoitellaan:

- Vapaa, selkä, rinta ja perhosuinnin tekniikoita

- Vapaa, selkä, rinta ja perhosuinnin käännöksiä

- Uintiin lähtö rennosta kellunnasta (vapaauinti ja selkäuinti)

- Kelluntoja

- Liukuja

- Vesipelastus

- Hyppyjä

- Startteja

- Sculling mahallaan ja selällään

- 100m sekauinnin harjoittelu

- 200 m omav. uintia josta väh. 50 m selällään

- Esineiden sukeltamista

- Vesipalloa

- Pelejä ja leikkejä

- Yhdessä toimimista ja toisten uimareiden huomioon ottamista.

Yleistä:

1. Uimalasit täytyy olla harjoituksissa

2. Pitkät hiukset on laitettava kiinni tai käytettävä uimalakkia. Korut on otettava pois jo ennen suihkuun menoa.

4. Lapset tulevat käytävälle nimenhuutoon ja siitä itsenäisesti pukuhuoneeseen ja suihkuun. Vanhemmat huolehdittehan, että lapset ovat ajoissa nimenhuudossa. Altailla ohjaajat ovat vastassa lapsia.

5. Ryhmän maksu sisältää opetuksen, allasmaksun ja vakuutuksen.

Mukaan harjoituksiin tarvitset:

Uima-asu, pyyhe, uimalasit ja iloista ja reipasta mieltä!